مطالب

قابلیت های هوشمند در دوربین مداربسته چیست؟

قابلیت های هوشمند در دوربین مداربسته

قابلیت های هوشمند در دوربین مداربسته چیست؟

قابلیت های هوشمند در دوربین مداربسته

آیا تاکنون درباره‌ی دوربین‌های مداربسته AI چیزی شنیده‌اید؟

زمانی که درباره دوربین‌های مداربسته‌ی AI (هوشمند) و همچنین در مورد تکنولوژی AI اطلاعات بیشتری بدست آوردم ، واقعا تحت‌تأثیر عملکرد این دوربین‌ها قرار گرفتم، بنابراین به ذهنم رسید که این اطلاعات را با شما به اشتراک بگذارم تا با نحوه‌ی کارکرد دوربین‌های مداربسته AI و این‌که تا چه حدی این دوربین‌ها می‌توانند امنیت منزل شما را بالا ببرند، آشنا بشوید.

دوربین هوشمند به دوربینهایی قلمداد می شود که قابلیت پردازش تصاویر  را دارا باشند . بدین صورت که با آنالیز تصاویر ضبط شده از دوربین، سیستم به طور اتوماتیک، عملی را انجام می دهد یا هشداری را به سایر قسمت ها ارسال میکند.

از فواید و مزایای دوربین های هوشمند می توان به کاهش ضرر و زیان شرکت ها و موسسات، قابلیت کنترل و مدیریت منطقه مورد نظر، افزایش بهبود و سرعت آنالیز مسیرهای پر رفت و آمد، شناسایی و کنترل عوامل به وجود آورنده مشکل، قابلیت ردیابی سارقان، ایجاد حس اعتماد و همینطور ایجاد احساس امنیت را اشاره کرد .

اساساً، 2 موضوع کلی درباره‌ی دوربین‌های مداربسته AI وجود دارد که قابل اهمیت هستند:

چه چیز منحصر به فردی درباره این دوربین‌ها وجود دارد؟

دوربین مداربسته هوشمند چطور کار می‌کنند؟

در ادامه، موارد ذکر شده بالا را در مورد دوربین‌های مداربسته AI را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

1. شناسایی افراد و حیوانات خانگی

مهمترین و خاص نرین ویژگی و می‌توان گفت مهمترین عامل جذب مشتری به دوربین‌های مداربسته AI این است که این دوربین‌ها قادر هستند تفاوت‌های بین عناصر طبیعی، حیوانات خانگی و انسان‌ها را تشخیص بدهند. بنابراین شما فقط زمانی هشدار خطر را دریافت می‌کنید که یک سارق یا مزاحم واقعی وارد محدوده منزل یا کارخانه یا انبار شما شده باشد و مزاحمتی از جانب هشدارهای خطر اشتباه که دوربین‌های مداربسته‌ی قدیمی‌تر ایجاد می‌کردند را دریافت نمی‌کنید .

2. تشخیص چهره

قابلیت دیگر دوربین‌های مداربسته AI که شما برای امنیت منزل خود مجذوب آن خواهید شد، قابلیت تشخیص چهره میباشد ، به این معنی که دوربین قادر است چهره‌های جدید و چهره‌های آشنا را کاملا تشخیص بدهد. بنابراین شما می‌توانید ترتیبی دهید که تنها درصورت مشاهده چهره‌های ناشناس به شما پیام هشدار داده شود.

بعلاوه، دوربین‌های مداربسته AI قادرند تا تعداد زیادی چهره اشخاص را به خاطر بسپارند، برای مثال شخصی که برای دزدی وارد منزل شما شده  و زمانی که دوباره آن شخص خودش را نشان دهد بلافاصله چهره او را تشخیص می‌دهد.

 3. تشخیص حرکت

برخی از دوربین‌های مداربسته AI پشرفته‌تر حتی قادرند حرکات خاصی،  مانند حرکت اشیا بخصوصی از یک مکان به مکان دیگر، را شناسایی کنند. این عملکرد می‌تواند حقیقتا برای نظارت بر کسب و کار، مانند فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، بسیار سودمند باشد تا بتوان دزدان مغازه‌ها که معمولا اقلام کوچک را در جیب خود می‌گذارند را در حین ارتکاب عمل گیر انداخت.

 4. ردیابی اشیا

بدوربین‌های مداربسته AI امکان ردیابی و تحلیل اجسام متحرک را دارا هستند.

به عنوان مثال، اگر یک چهره جدید وارد منزل شما بشود، دوربین مداربسته AI به صورت خودکار روی هدف زوم کرده و آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد، و یک تصویر واضح یا ویدیوی ضبط شده از شخص مشاهده شده به شما ارائه می‌دهد، بنابراین اگر شخصی دزدکی در اطراف اموال و ملک شما مشاهده بشود، شما بلافاصله متوجه خواهید شد.

 5. تشخیص صدا

دوربین‌های مداربسته AI علاوه بر اینکه توانایی درک تصویر مشاهده شده را دارا هستند می‌توانند صدای شنیده شده را نیز متوجه بشوند، و به‌نوعی همانند دستیار شخصی Google Alexa از شما دستور بگیرند.

به این ترتیب شما می‌توانید مستقیما با دوربین مداربسته AI صحبت کرده و بگویید که در جستجوی چه چیز هستید، مثلاً چیزی شبیه زمانی که فرزند کوچک شما دیروز از مدرسه به خانه برگشت. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که در کوتاه‌ترین زمان و به آسانی قطعه فیلم‌های ویدیویی مورد نظر خود را از میان فایل‌های ضبط شده طولانی پیدا کنید.

دوربین مداربسته با هوش مصنوعی

طرز کار دوربین‌های مداربسته AI چگونه است؟

چطور دوربین‌های مداربسته AI می‌توانند در این حد باهوش باشند که بتوانند آنچه در اطراف ما در حال اتفاق افتادن است را متوجه بشوند و درصورت بروز خطری واقعی به ما هشدار بدهند؟

درحقیقت، همه چیز به سخت افزار و حسگر به کار رفته در این نوع دوربین‌ها مربوط میشود.

دوربین‌های مداربسته AI می‌توانند یک مدل سه بعدی به‌روز شده از منطقه تحت نظارت خود ایجاد کنند. بنابراین فقط حرکت سه‌ بعدی که توسط انسان یا حیوان ایجاد می‌شود، می‌تواند هشدار خطر را در دوربین‌های مداربسته AI به فعال کنند.

دوربین‌های مداربسته AI به همراه تکنولوژی یادگیری عمیق ماشین قادرند بزرگسالان، بچه‌ها، حیوانات خانگی و چهره‌های ناآشنا را در طول زمان تشخیص ‌دهند و فقط هنگامی که خطر واقعی یا رویداد بخصوصی اتفاق می‌افتد به شما هشدار می‌دهند.

با هدف شناسایی حرکات بخصوص، برای دوربین‌های مداربسته AI رفتارهایی مشکوک، مانند برداشتن چیزی و قرار‌دادن آن در جیب، از پیش تعریف شده‌است. به‌طور‌کلی، دوربین داده‌های بدست آمده را با حرکات از پیش تعریف‌شده مطابقت داده و زمانی که مورد قابل توجهی شناسایی شود، هوشمندانه هشدار خطر را به‌کار می‌اندازد.

دید در شب مادون قرمز (IR) چیست؟

سوئیچ POE چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *